Czeskie i Polskie Skalne Miasta

Idź do treści

Menu główne:

Prachowskie skaly relacja z wycieczki

RELACJE Z WYCIECZEK

No i masz .... tyle czekałem na tę wycieczkę, a teraz siedze przy komputerze i opisuje, co zwiedzilismy przez te minione 6 dni niestety czas płynie nieubłaganie. No, ale dosyć tego użalania się. :)
Przyjechaliśmy przed południem do Jinolic. Naszą bazą wypadową stał się na tych kilka dni
autocemping "Eden" - Miejsce malowniczo położone nad jeziorkiem obok las dla dzieci mały basen i kilka atrakcji: mini golf, kort tenisowy, siatka. Słowem wszystko, co potrzebne by wypocząć. Jedyna uwaga dla tych, co wybierają się w to miejsce zabierzcie ze sobą czajnik i coś na czym możecie zjeść :) chyba, że nie lubicie gotować na urlopie to jest obok restauracja. Zanim wyjechałem już wczesniej opracowalismy z żoneczką trasę zwiedzania na każdy dzień...
DZIEŃ PIERWSZY
Po rozpakowaniu się pojechaliśmy zwiedzać
Jicin- piękne niewielkie miasteczko. Wart uwagi jest rynek i wieża- gdzie za małą opłatą możecie wejść na górę i podziwiać piękną panoramę okolic. Potem zaliczylismy w jakiejś cukierni dobre lody i udaliśmy się na zakupy do pobliskiego plusa, a gdy się nam portfele zrobiły lżejsze pojechaliśmy na autocemping, bo ciągnęło nas do pływania po ślicznym jeziorku.
DZIEŃ DRUGI
Pogoda od rana nam dopisywała, aż się nogi same rwały do chodzenia :). Dziś atakujemy
Prachowskie Skały. Gdy zapełnilismy nasze puste brzuchy pojechaliśmy do turystycznej chaty i stąd rozpoczęliśmy zwiedzanie. Najpierw poszliśmy zielonym szlakiem na punkty widokowe: Pechowa Vychlidka oraz Sikma vez , Vychlidka miru. Następnie odbiliśmy na żółty szlak i weszliśmy ponownie na zielony szlak, aby zwiedzić centrum skalnego miasta. Cała trasa zajęła nam parę godzin. Teren jest malowniczy, a niewątpliwie do najciekawszych miejsc należą punkty widokowe, z których roztacza się przepiękny widok na okolice (panorama okolicy)

Autocamping Eden

basen autocemping Eden

Prachowskie Skały - wejście

Jicin- wieża na rynku

Jicin -wieża na rynku
Prachowskie skały- panorama

Prachowskie Skały - panorama

DZIEŃ TRZECI

Kolejny piękny dzień, aż się chce żyć :) to chyba otoczenie gór tak na mnie działa :). Dziś wyruszamy Do Hruboskalska, co prawda dzieci są trochę zawiedzione, bo mieliśmy jechać zwiedzać zamki ale wyszliśmy z założenia, że puki pogoda nam dopisuje to trzeba jak się to mówi łapać srokę za ogon :) Tak więc zapakowaliśmy priowiant i ruszyliśmy drogą na Turnov. Auta zaparkowaliśmy na parkingu Turnov-palesany- niedaleko ruin zamku Valdstein. Jak tylko powiedziałem dzieciom, że niedaleko jest zamek od razu się ożywiły i nie dały mi spokoju. Tak więc chcąc nie chcąc zaczęliśmy zwiedzanie od zamku. Oczywiscie na parkingu na dzień dobry miła Pani skasowała nas 50 koron za parkowanie :) Do zamku było niedaleko jakieś 500m po drodze spotkaliśmy miejscowych, którzy zrobili bramę dla nowożeńców. Muszę Wam powiedzieć, że to chyba miescowy zwyczaj aby pary młode fotografowały się na zamku. Do zamku prowadzi bardzo dobrze zachowany barokowy most. Niestety zamek nie zachował się w całości jednak i tak jest co zwiedzać, nie będę tu opisywał szczegółów, bo to trzeba zobaczyć.(Zamek Valdstein)
Po Zwiedzeniu zamku Udaliśmy się tzw trasą rowerową i po klikudziesięciu metrach odbiliśmy na niebieski szlak wiodący do skalnego miasta potem przy jeziorku weszliśmy na żółty szlak, którym wrócilismy w okolice parkingu. Parę słów warto poświęcić małemu jeziorku, w którym pływało tyle karpi, że przez chwilę myśleliśmy, że to hodowlany. Karpie, aż się prosiły o jedzenie więc dzieci poczęstowały je bułką - miło było popatrzeć na te rybeńki, aż żal, że nie miałem przy sobie wędki :)
cdn. :)

Zamek Valdstejn

START | O MNIE | INFORMACJE | KSIEGA GOSCI | RELACJE Z WYCIECZEK | TRASY TURYSTYCZNE | FAUNA I FLORA | HRUBOSKALSKO | PRACHOWSKIE | ADRSZPASKIE | TEPLICKIE | POLSKIE | GALERIA | TAPETY | HUMOR | HISTORIA STRONY | Mapa witryny